Selecteer een pagina

Over mij

Jij bent de belangrijkste factor van je praktijk.

Onbekend maakt onbemind

Heb jij wel eens een blind date gehad? Spannend. Voor een nieuwe cliënt kan de eerste afspraak met jou ook zo voelen. Voorkom dat die afspraak niet gemaakt wordt.

Waarom een over-mij pagina

De tweede belangrijkste pagina is je over-mij pagina. Mensen willen namelijk weten bij wie ze terecht komen, het liefst bij iemand die hun probleem kent, herkent en erkent. Een mens. Een mens van vlees en bloed. Noem hier geen lijst met alle diploma’s die je gehaald hebt. Dit is werkelijk niet belangrijk. Het enige dat telt is het resultaat dat je biedt. Verlichting, hoop, oplossing, wat dan ook. 

Wat zet je op de over-mij pagina

Foto

Ten eerste je foto. Zorg voor een goede profielfoto waarin je recht in de camera kijkt en lacht. Het loont de moeite een paar goede foto’s van jezelf te laten maken door een professionele fotograaf. Plaats geen foto’s waarop je nauwelijks te zien bent of waar je achter een camera, hanger of wat dan ook verstopt bent. Plaats ook geen creatieve foto’s waarbij de foto zwaar met kleur is bewerkt en ook liever geen zwartwit. Laat zien wie je echt bent.

Verhaal

Ten tweede kun hier jouw persoonlijke verhaal kwijt. Het verhaal van jouw zoektocht, je probleem en de oplossing die je gevonden hebt en nu aan veel mensen biedt. Of bijvoorbeeld dat je in je jeugd al geconfronteerd werd met mensen in je omgeving die autistisch waren waardoor je je daarin bent gaan specialiseren. Je kunt bijvoorbeeld de gouden zin gebruiken die je vindt onder het kopje doelgroep

Afsluiter

Eindig met wat je voor jouw klant kan betekenen. Waarom jouw klant bij jou aan moet kloppen. Sluit af met een knop die verwijst naar de contact pagina of de pagina waarop mensen zich kunnen aanmelden bij je. Als je wilt dan kan ik je helpen jouw tekst goed te maken.

Schrijf niet zo

Waak voor het in de derde persoon enkelvoud schrijven, zoals:

“Klaziena was als kind al geïnteresseerd in het paranormale. Dat wat je met het blote oog niet zien kon had altijd haar aandacht. Ze zag ook meer dan haar klasgenootjes die haar voor gek uitmaakten. Vriendinnetjes had ze dus niet en dat tekende haar voor het leven.”

Dit creëert afstand. Net of jij niet jij bent. Doe dit dus niet.

Schrijf wel zo

“Als kind had ik weinig vriendinnen. Ze vonden me gek omdat ik naast gewone mensen ook hun overleden oma of opa kon zien. Veel van die opa’s en oma’s hadden mooie boodschappen voor de mensen bij wie ze waren. Maar niet iedereen stond open voor die boodschappen en zo werd ik al snel door schade en schande wijs. Ik hield mijn mond. Maar, wat erin zit wil er toch uit. Op een gegeven moment kwam ik mensen tegen die waren zoals ik. Maar zij zeiden wel wat ze zagen en hoorden. En ik leerde ook om mijn mond open te doen. Ik leerde dat er mensen waren die het wel wilden horen. Die er troost en hoop uit putten. Dat is waarvoor ik het doe. Het gaat niet om mij, maar om mensen die treuren en zich afvragen hoe het staat met degene die overleden is. Wat hij of zij nog te vertellen heeft. Of hun eigen verhaal, hun boodschap bij de overledene nog is aangekomen. Ik bemiddel daarin. Ik help om aan beide zijden hun verhaal over te brengen aan de ander. Als jij zoiets hebt meegemaakt, als jij je afvraagt hoe het gaat met een overleden dierbare, klop gerust bij me aan. Ik help je graag om de antwoorden te vinden op je vragen.”

jouw verhaal

Sparren over jouw verhaal? Maak een afspraak >>

"Contact with the customer is what business is all about"

– Jay Leno