Contact
Hallo, hallo, wie is daar?
Maak geen zoekplaatje
Mensen die op internet surfen verwachten direct resultaat. Kunnen ze niet in een keer zien waar ze moeten zijn dan zal het grootste deel afhaken. Dat wil je niet.
Waarom een contactpagina
De derde belangrijke pagina is je contactpagina.Ze willen weten waar je zit en hoe ze je kunnen bereiken. Hoe meer informatie je wilt delen hoe beter.
Wat zet je op de contactpagina
NAW
In ieder geval vermeld je hier je naam, adres en plaats waar je praktijk gevestigd is. Noteer hier ook je telefoonnummer en e-mailadres.
Ook
Je kunt hier ook je KvK-nummer, BTW-nummer en je bankrekeningnummer vermelden. Denk bij het btw-nummer aan het tweede nummer dat je gekregen hebt voor de belastingdienst. Niet die met je BSN erin verwerkt.
Zo is alles bij hand. Als mij bij een bestelling een KvK nummer wordt gevraagd kijk ik even op mijn eigen website, superhandig.
Extra
Plaats hier eventueel een foto van je praktijkruimte om te laten zien waar je cliënten terecht komen. Ook een foto van jouzelf met een verwijzing naar de “over mij” pagina is prima.
Tekst op de contactpagina
Op de contactpagina laat je helder weten waarvoor mensen contact met je op kunnen nemen.
Is dit omdat ze je alles mogen vragen, om een sessie te boeken, om de gratis intake af te spreken en/of om te zorgen dat jij hun belt? Mogen ze jou bellen? Moeten ze dan het antwoordapparaat inspreken en wat wil jij dan van ze weten?
Wees zo helder mogelijk. Zeg wat ze moeten doen en wat ze niet moeten doen. Mensen vinden het prettig om bij de hand genomen te worden.
Welke verwijzingen naar de contactpagina
Als de contactpagina bedoeld is om je cliënten een sessie te laten boeken dan moet je vanuit alle mogelijke pagina’s en plekken hiernaar verwijzen. Denk aan:
- Landingspagina’s
- Over-mij-pagina
- Homepage
- Bovenin het menu
- Eventueel onderin de website
- In een link in een tekst “neem contact met mij op”
"One phone call, that's all it took!"
– Pierce Brosnan